Ki ne szeretné, ha a termék-, honlap- vagy szolgáltatáskoncepciójának tesztelése valós fogyasztókkal történne, és nem venne igénybe heteket? Mi éppen ebben szeretnénk segíteni!
A hazai legnagyobb online kvalitatív válaszadói panel
A Qualipool a Netpanel saját online válaszadói panelje, amely több mint 10 ezer fő toborozható kvalitatív kutatási résztvevőt tömörít.
Azok az internetezők, akik tagjai ennek a hazánkban legnagyobb online kvalitatív közösségnek előzetes szűrésünk alapján nemcsak nyitottak online interjús vagy fókuszcsoportos megkérdezésekben való részvételre, de
olyan alapvető technikai feltételek is adottak náluk, ami szükséges pl. egy csoportos chathez való csatlakozásra, közben videók, grafikai anyagok megtekintésére.
A résztvevők előzetes kiválasztása és szűrése egy gondosan előkészített folyamat eredménye kell, hogy legyen, ugyanakkor ez nem azt jelenti, hogy mindenképpen körülményes és hosszadalmas ez a kutatási fázis.
Stratégiai fejlesztőként, elemzőként, kommunikációs szakemberként vagy termékfejlesztőként, webdesignerként a számodra lényegi dolgokra összpontosítanál? Nagy terhet vehet le a válladról a Qualipool, hiszen ez a szervezési szolgáltatás a kutatást előkészítők számára egyben nyújtja:
– az internetező átlagemberek (vásárlók, ügyfelek, lehetséges fogyasztók/userek) kiválasztását
– az előszűrt fogyasztók felkérését az interjúra, fókuszcsoport részvételre vagy éppen honlapvéleményezésre, termékkipróbálásra
– online kutatási platformot (IMR szoftver) számos field megoldással (pl. mélyinterjú, fókuszcsoport, blogkutatás, fórumbeszélgetés)
– a részvételhez és az incentive-ekhez kapcsolódó adatvédelmi, beszrezési és logisztikai teendők ellátását
Saját fejlesztésű kvalitatív piackutatási szoftver (IMR)
Az Onlinekutatas.hu saját fejlesztésű szoftver bérlését biztosítja az online kvalitatív vizsgálatokhoz. Az Instant Market Research felület azzal a céllal került kialakításra, hogy anyacégünk, az NRC szakértő kutatóinak munkáját éppúgy segítse, mint olyan ügyfeleink kutatási tevéknyeségét, akik maguk szeretnek moderálni és válaszokat elemezni.
Használata egyszerű, és igény szerint online tréninget is biztosítunk, melyen egy-egy vállalat több munkatársa is részt vehet. Így a későbbiekben a piackutatások lebonyolításakor akár többen is tudnak beszélgetéseket facilitálni, illetve co-moderátorként egymásnak segítséget nyújtani.
A chat alapú adatgyűjtést követően az Instant Market Research szoftverben az eredmények azonnal rendelkezésre állnak az értelmezéshez, elemzéshez, továbbgondoláshoz. Az adatgyűjtésbe már az interjúk, fókuszcsoportok lebonyolítása során bevonhatóak az érintett különböző társosztályok képviselői (pl. egy multinacionális nagyvállalatnál).
A felületen online rögzülő teljes chatflow az interjú vagy csoport közben hozzáadott jegyzetekkel, megjegyzésekkel együtt kerülhetnek exportálásra. A moderálátornak a beszélgetések facilitálásában segítő munkatársak ugyanúgy tudják rögzíteni megjegyzéseiket, mint a fő moderátor.
Változatos módszertani lehetőségek az insightgyűjtéshez
Bizonyos üzleti kérdések, stratégiai problémák az eddig megszokotttól eltérő megközelítést igényelhetnek.
A többnyelvű IMR felületen egyébként nemcsak mélyinterjúba vagy fókuszcsoportba vonhatsz be résztvevőket, hanem online bulletin board kutatást vagy fórumkutatást is indíthatsz, vagy termékkipróbálást, honlaplátogatást követő blogbeszámolókat kérhetsz.
A mobiletnográfiai módszerekre is egyre nyitottabbak ügyfeleink, elsőként főleg a bankok és multinacionális nagyvállalatok próbálták ki, milyen az, ha tényleges vásárlók mindennapjaiba kapnak betekintést. Manapság a fogyasztók többsége szinte okostelefonnal a keze ügyében éli mindennapjait, így életszerű és hasznos, ha a piackutatási adatgyűjtés tekintetében is alkalmazkodunk a lakossági szokásokhoz (a témát már részben érintettük korábbi, online kvalitatív módszerek közötti választásról szóló írásunkban).
Rekrutálás és kutatás indítása akár 48 óra leforgása alatt
A legtöbb vállalatnál sokkal több online kvalitatív kutatás épülne a termékfejlesztés gyakorlatába, ha nem tartanának attól, hogy túl macerás vagy drága résztvevőket toborozni, beszervezni konkrét időpontra. Az is fejfájást okozhat az erre fel nem készült vállalatoknál, hogy a szervezés és a megkérdezés lebonyolítása során, valamint az résztvevők fáradozásainak, idejének honorálásaképpen biztosított ajándékok átadásakor is meg kell oldani a személyes adatok védelmét és megfelelő kezelését (az aktuális adatvédelmi szabályozásoknak megfelelően).
Mivel a Qualipool esetében a potenciális résztvevőkhöz kapcsolódóan már számos előzetes szűrés megtörtént, nem a „nulláról” kell kezdeni a toborzást. Adatvédelmi szempontból és a személyes adatok védelme tekintetében szintén nagy előny az online kvalitatív panel használata, hiszen maga a szűrés, a toborzás és az incentive-ek átadása is jogilag rendezett keretek között történik.
A kívánt célcsoportok költséghatékony és gyors elérésének több apró titka is van tehát. Több mint 10 éves online kvalitatív tapasztalatunknak megfelelően úgy alakítottuk ki a Qualipool szervezési szolgáltatást, hogy partnereinknek a lehető legtöbb szempontból megkönnyítsük a dolgát.
A kvalitatív toborzási szolgáltatás igénybevételével több idő marad a kutatóknak, termékfejlesztőknek, kommunikációs szakembereknek, hogy
- a valódi kérdésekkel,
- aktuális üzleti problámákkal vagy
- a kialakításra kerülő új szolgáltatás jellemzőivel
foglalkozzanak.
Hamarosan bevezetésre kerül a Netpanel mobiltelefonos alkalmazás, mellyel a kvalitatív kutatáshoz a válaszadók köréből a szűkebb célcsoportok szűrése és toborzása is egyre könnyebb és gyorsabb lehet.
Online kvalitatív megoldásaink & Qualipool válaszadói panelünk
Leírásunkból és letölthető bemutatónkból többet is megtudhatsz!
TOVÁBBI RÉSZLETEK