Előfordult már, hogy olyan lakossági csoport tagjait kerested online felmérésedhez vagy fókuszcsoportos beszélgetésekhez, akikről nem tudtad pontosan, mennyien vannak hazánkban? Tudunk egy gyors megoldást arra, hogy választ kapj az ilyenkor felmerülő fő kérdésre: kivitelezhető-e a tervezett speciális kutatásod?
A hozzánk érkező kvantitatív és kvalitatív kutatási ajánlatkérések közül mindig azok jelentik a legnagyobb kihívást, ahol a kutatási célcsoport magyarországi penetrációja nem ismert, és korábbi kutatási tapasztalatok sem támogatják a kalkulációt.
Kutatóintézet legyen a talpán, aki kapásból meg tudja mondani, hogy milyen arányt képviselnek a hazai lakosságban a benzinkúton tankoláskor kávét és péksüteményt is fogyasztók, a legalább hetente jógázók, vagy azok, akik elmúlt egy hónapban hitelezés iránt személyesen érdeklődtek bankfiókban.
Ha egy speciális, vagy sejthetően nagyon kicsi célcsoport megkérdezése a terv online kérdőívvel vagy interjús beszélgetésekkel, az Onlinekutatas.hu-nál megvan a lehetőség arra, hogy a válaszadóink körében egy gyors villámkérdés formájában felmérjük a lehetőségeket.
Megbízóinknak ez nem jár plusz költséggel, hiszen a Netpanel válaszadói közösség tagjai már hosszú évek óta megválaszolnak ilyen napi kérdéseket, jutalompontkért. E módszer előnye, hogy
mindössze 1-2 nap alatt kb. 2000 válasz gyűjthető össze.
Fontos kiemelni, hogy az így kapott eredmények nem reprezentatívak a magyar lakosságra, és leginkább a hazai internetezők körében nyújtanak támpontot a célcsoportnagyságra vonatkozóan. Ugyanakkor a mért adatok
nagy segítséget nyújtanak abban, hogy a tervezett kutatás kivitelezhetőségéről nyilatkozzunk, illetve pontosabban kalkulált ajánlatot tudjunk adni.
A Villámkérdések alternatívája lehetne, hogy egy omnibusz kutatásra teszünk fel szűrőkérdéseket, és megvárjuk a válaszok reprezentatív mintán történő feldolgozását. Ennek hátránya, hogy amellett, hogy mindenképpen költségesebb, valamivel lassabb is, hiszen ez esetben kb. egy hétig tart maga az adatfelvétel. (Előnye viszont az, hogy több egymásra épülő szűrőkérdés is feltehető.)
A Villámkérdések témái nagyon változatosak, ráadásul a válaszadók a Netpanel App-ban saját kérdésötleteket is küldhetnek be heti egyszer 10 jutalompontért. Így az őket leginkább foglalkoztató témák is rendre megjelennek, jobb a felhasználói élmény.
A Netpanel tagok számára weben és mobilapplikációban egyaránt megjelennek a napi Villámkérdések, melyek megválaszolásával 5 jutalompont szerezhető.
Nem mellesleg sok tagot többek között a napi kérdések ösztönöznek arra, hogy be-benézzenek a profiljukba, és töltsenek hosszabb pontszerző kérdőíveket.
Ha egy-egy ajánlatkéréshez sürgősen szükségünk van IR (Incidence Rate) támpontra,
lehetőségünk van arra, hogy egy adott kérdést priorizáljunk. Ezt azt jelenti, hogy pár napig minden más sorban álló villámkérdést maga mögé utasítva a számunkra fontos kérdés jelenik meg.
A Villámkérdés használatával
egy egyszerű egy vagy többválaszos kérdésre kapunk választ a tagoktól: egymásra épülő több kérdés nem tehető fel. A bejövő válaszokat értékesítő kollégáink valós időben könnyen követni tudják a rendszerben.
A válaszadók is látják a válaszok éppen aktuális százalékos megoszlását (vagyis azt a megoszlást, ami a saját válaszuk beklikkelésekor volt mérhető).
Összegyűjtöttünk néhány példát a közelmúltból olyan villámkérdésekre, melyek ajánlatadáshoz fontos inputot adtak nekünk és megbízóinknak egyaránt:
Az Onlinekutatas.hu-nál a közeljövőben egy összehasonlító méréssorozatot tervezünk, melynek lényege, hogy ugyanazokat a kérdéseket omnibusz kutatásban és villámkérdésként is lekérdezzük. Eddigi tapasztalataink szerint
kellően nagyszámú (pl. 3-4000 fő) megkérdezett esetén csupán kisebb mértékben térnek el a Villámkérdésnél látott megoszlások a lakosságra reprezentatív mintán mért eredményektől.
A kontrollvizsgálat eredményeiről hamarosan itt, a blogunkban is beszámolunk majd!