Internetbank, banki applikáció adatsor – 2022/06
199 000Ft + Áfa
Felhasználói igényekre szabott banki mobilapplikációk használata – Fizetés mobiltelefonnal – Mobilbankolás: Mekkora a hajlandóságot mutatnak arra a különböző demográfiai szegmensek, hogy bankkártya érintés helyett a mobiljukkal fizessenek? Hogyan alakul az internbank és a mobil bank használat? Ha fontos piaci döntés meghozatala előtt állsz, ne feltevéseidre, hanem országosan reprezentatív 2022 júniusi adatainkra alapozz, melyek sosem voltak még ilyen könnyen hozzáférhetőek.
TÉMA: Banki mobilapplikációk lakossági márkaismerete, használata; internetbankok használata.
MÁRKÁK: Simple, iCsekk, Barion, Koin, Budapest Bank, CIB, Erste, Gránit Bank, MKB, OTP, Raiffesien, Sberbank, TakarékBank, Unicredit
KÉRDÉSEK: A következő, kérdésekre találod meg a válaszok alapvető megoszlását és a társadalmi-demográfiai háttérváltozókkal történő alábontását:
- Melyik banknál, pénzintézetnél vesz Ön igénybe bármilyen szolgáltatást? (Cetelem / CIB / Cofidis / Erste / Fundamenta / Gránit Bank / K&H / Magnet Bank / Magyar Posta mint banki, pénzügyi szolgáltató / MKB (korábbi Budapest Bankkal együtt) / OTP / Provident / Raiffeisen / TakarékBank, takarékszövetkezetek/ UniCredit / egyéb / Egyiknél sem)
- Melyik banknál, pénzintézetnél vesz Ön igénybe bármilyen szolgáltatást? (Bázis: bankhasználók) (ld. fenti lista)
- Melyik pénzintézetet tekinti Ön a fő bankjának? (ld. fenti lista)
- Melyik pénzintézetet tekinti Ön a fő bankjának? (Bázis: bankhasználók) (ld. fenti lista)
- Igénybe vesz-e bármilyen szolgáltatást banknál, pénzintézetnél? (igen/nem)
- Igénybe veszi-e Ön az alábbi, bankok által kínált kényelmi szolgáltatásokat? (igen/nem) internetbank ; banki mobil applikáció
- Egy vagy több banknál van Önnek lakossági internetbank hozzáférése? (egy / kettő / három vagy több / nem használok internetbank hozzáférést)
- Hol van Önnek internetbankja? (CIB / Erste / Gránit Bank / K&H / Magnet Bank / MKB (korábbi Budapest Bankkal együtt) / OTP / Raiffeisen / TakarékBank, takarékszövetkezetek / Unicredit / egyéb / nem használok internetbank hozzáférést)
- Hol van Önnek internetbankja? (Bázis: internetbank-használók) (ld. fenti lista „hol van internatbankja”)
- Melyik bank internetbankját használja a leggyakrabban? (ld. fenti lista „hol van internatbankja”)
- Milyen gyakran szokott belépni a leggyakrabban használt internetbankjába, a számítógépre kialakított internetes internetbank felületre (nem az applikációba)? /(szinte) naponta / hetente többször / hetente / havonta 2-3 alkalommal / havonta / 2-3 havonta / ritkábban / nem használok internetbank hozzáférést/
- Milyen gyakran szokott belépni a leggyakrabban használt internetbankjába, a számítógépre kialakított internetes internetbank felületre (nem az applikációba)? (legalább hetente/ legalább havonta, de ritkábban, mint hetente/ ritkábban/ nem használ internetbankot)
- Milyen eszközről szokott belépni a számítógépre kialakított internetes internetbank felületre (nem az applikációba)? (asztali fix számítógép / laptop, notebook/ tablet/ okostelefon/ egyéb/ nem használok internetbank hozzáférést)
- Milyen eszközről szokott belépni a számítógépre kialakított internetes internetbank felületre (nem az applikációba)? (Bázis: internetbank-használók) (asztali fix számítógép / laptop, notebook/ tablet/ okostelefon/ egyéb)
- Milyen eszközről szokott belépni a számítógépre kialakított internetes internetbank felületre (nem az applikációba)? / asztali számítógép, laptop (igen/nem)
- Az alábbi internetbank funkciók, lehetőségek közül melyeket használja legalább alkalmanként? (egyenleg és számlatörténet megnézése; egyedi átutalás; megbízás csoportos beszedésre (amikor a szolgáltatók emelik le az esedékes díjakat); megbízás állandó átutalásra (amikor fix összeget utal el a rendszer meghatározott időpontokban); kártyás mobiltelefon feltöltése; bankkártya limitek beállítása, módosítása; értékpapírszámlán befektetések kezelése; a költésekről, bevételekről kimutatások készítése, megnézése; hiteligénylés internetbankon keresztül, fióki látogatás nélkül; egyiket sem; nem használok internetbank hozzáférést)
- Az alábbi internetbank funkciók, lehetőségek közül melyeket használja legalább alkalmanként? (Bázis: internetbank-használók) egyenleg és számlatörténet megnézése; egyedi átutalás; megbízás csoportos beszedésre (amikor a szolgáltatók emelik le az esedékes díjakat); megbízás állandó átutalásra (amikor fix összeget utal el a rendszer meghatározott időpontokban); kártyás mobiltelefon feltöltése; bankkártya limitek beállítása, módosítása; értékpapírszámlán befektetések kezelése; a költésekről, bevételekről kimutatások készítése, megnézése; hiteligénylés internetbankon keresztül, fióki látogatás nélkül; egyiket sem)
- Mi a fő oka, hogy nincs banki mobil applikáció a telefonján? (a bankomnak nincs mobil applikációja; a bankomnak van mobil applikációja, de nem voltam vele elégedett; úgy érzem, nincs rá szükségem, felesleges; idegenkedem tőle; nincs (elég) internet a telefonomon; nem tartom elég biztonságosnak; egyéb; nem tudom)
- Melyik bank mobil applikációját használja? (CIB / Erste / Gránit Bank / K&H / Magnet Bank / MKB (korábbi Budapest Bankkal együtt) / OTP / Raiffeisen / TakarékBank, takarékszövetkezetek / Unicredit / egyéb / nem használom az applikációt)
- Melyik bank mobil applikációját használja? (Bázis: mobilbank-használók) (ld. fenti lista, „melyik bank mobil app-ját használja)
- Melyik bank mobil applikációját használja a leggyakrabban? (ld. fenti lista, „melyik bank mobil app-ját használja)
- Milyen gyakran szokott belépni az Ön által leggyakrabban használt banki mobil applikációba / (szinte) naponta / hetente többször / hetente / havonta 2-3 alkalommal / havonta / 2-3 havonta/ ritkábban/ nem tudom/ nem használom az applikációt /
- Milyen gyakran szokott belépni az Ön által leggyakrabban használt banki mobil applikációba? (legalább hetente / legalább havonta, de ritkábban, mint hetente / ritkábban / nem tudja / nem használ mobilbankot)
- Az alábbi banki mobil applikáció funkciók, lehetőségek közül melyeket használja legalább alkalmanként? (egyenleg és számlatörténet megnézése; egyedi átutalás; megbízás csoportos beszedésre (amikor a szolgáltatók emelik le az esedékes díjakat); megbízás állandó átutalásra (amikor fix összeget utal el a rendszer meghatározott időpontokban); kártyás mobiltelefon feltöltése; bankkártya limitek beállítása, módosítása; értékpapírszámlán befektetések kezelése; a költésekről, bevételekről kimutatások készítése, megnézése; hiteligénylés applikáción keresztül; mobilos fizetés úgy, hogy a készülék tárolja a kártyainformációkat, így elég a mobilt a kártyaolvasóhoz érinteni; egyiket sem; nem használom az applikációt)
- Az alábbi banki mobil applikáció funkciók, lehetőségek közül melyeket használja legalább alkalmanként? (Bázis: mobilbank-használók) (egyenleg és számlatörténet megnézése; egyedi átutalás; megbízás csoportos beszedésre (amikor a szolgáltatók emelik le az esedékes díjakat); megbízás állandó átutalásra (amikor fix összeget utal el a rendszer meghatározott időpontokban); kártyás mobiltelefon feltöltése; bankkártya limitek beállítása, módosítása; értékpapírszámlán befektetések kezelése; a költésekről, bevételekről kimutatások készítése, megnézése; hiteligénylés applikáción keresztül; mobilos fizetés úgy, hogy a készülék tárolja a kártyainformációkat, így elég a mobilt a kártyaolvasóhoz érinteni; egyiket sem)
- Hallott már a Simple okostelefonos applikációkról? (Nem hallottam róla / Hallottam róla, de nem használom / Hallottam róla, és alkalmanként használom / Hallottam róla, és rendszeresen használom)
- Hallott már az iCsekk okostelefonos applikációkról? (Nem hallottam róla / Hallottam róla, de nem használom / Hallottam róla, és alkalmanként használom / Hallottam róla, és rendszeresen használom)
- Hallott már a Barion okostelefonos applikációkról? (Nem hallottam róla / Hallottam róla, de nem használom / Hallottam róla, és alkalmanként használom / Hallottam róla, és rendszeresen használom)
- Hallott már a Koin okostelefonos applikációkról? (Nem hallottam róla / Hallottam róla, de nem használom / Hallottam róla, és alkalmanként használom / Hallottam róla, és rendszeresen használom)
- Használja a Simple okostelefonos applikációt? (igen/nem)
- Használja az iCsekk okostelefonos applikációt? (igen/nem)
- Használja a Barion okostelefonos applikációt? (igen/nem)
- Használja a Koin okostelefonos applikációt? (igen/nem)
- Ön személy szerint rendelkezik okostelefonnal? (igen/nem)
- Szokott-e Ön okostelefonnal fizetni úgy, hogy odaérinti a bankkártya leolvasóhoz? (igen, rendszeresen / előfordul / nem szoktam / nincs okostelefonom)
- Szokott-e Ön okostelefonos applikáción keresztül fizetni? (igen, rendszeresen / előfordul / nem szoktam / nincs okostelefonom)
- Szokott-e Ön okostelefonnal fizetni úgy, hogy odaérinti a bankkártya leolvasóhoz? (igen/nem)
- Szokott-e Ön okostelefonos applikáción keresztül fizetni? (igen/nem)
OLVASD EL AZ ALÁBBIAKBAN RÉSZLETES LEÍRÁSUNK TOVÁBBI RÉSZEIT A LETÖLTHETŐ ADATSOROK FORMÁTUMÁRÓL, A HÁTTÉRTÁBLÁZATOKRÓL, ILLETVE A FELHASZNÁLÁSI FELTÉTELEKRŐL!
OUTPUT: vagyis mi az, amit megvásárolsz és a fizetést követően letöltesz:
A kutatási adatok megoszlását és háttértáblázatait EXCEL file (XLSX) formátumban tudod megvásárolni és a fizetést követően letölteni.
-
-
-
-
- A fenti kérdésekre adott válaszok egy Netpanel által finanszírozott saját kérdőíves adatfelvétel részei
- Az online felmérés országosan reprezentatív mintán készült 2022. május-júniusban.
- Mintanagyság: 2000 fő
- A válaszok a 18+ internetezők és a 18-65 év közötti hazai lakosság véleményét reprezentálják – a megvásárolható XLSX file-ban mindkét célcsoportra vonatkozóan megtalálod az adatokat (az alapvető megoszlásokat és az alábontásokat is mindkét féle súlyozással átadjuk, oszlopszázalékokkal).
- A háttérelemzésnél a szignifikáns eltérések külön jelezve vannak (színekkel).
- A megvásárolható Excel adatfile nem tartalmaz adatvizualizációt (kizárólag adattáblázatokat tartalmaz, tehát diagramokat, chartokat stb. nem tartalmaz). Adatvizualizáció rendelhető itt: infografika, ábrák, chartok, dashboard, infovideó.
-
-
-
A TÁRSADALMI-DEMOGRÁFIAI HÁTTÉRVÁLTOZÓK, amelyek szerint a válaszokban az eltéréseket vizsgáltuk:
- nem (a nem-specifikus kérdésblokkoknál, mint pl. a női intimhigiénia, értelemszerűen csak a releváns nem válaszait elemezzük)
- korcsoport (lakossági mintánál: 18-29 éves / 30-39 éves / 40-49 éves / 50-65 éves; illetve internetezői mintánál: 18-29 éves / 30-39 éves / 40-49 éves / 50-59 éves / 60+ éves)
- iskolai végzettség (alapfok / középfok / felsőfok)
- régió (Közép-Magyarország / Észak-Magyarország / Észak-Alföld / Dél-Alföld / Dél-Dunántúl / Közép-Dunántúl / Nyugat-Dunántúl; illetve összevontan Közép-Magyarország / Nyugat-Magyarország / Kelet-Magyarország)
- településtípus: (Budapest / megyeszékhely / egyéb város / falu, község; illetve összevontan Budapest / vidéki város / falu, község, valamint Budapest / vidék)
- gazdasági aktivitás (aktív / inaktív)
- tanul-e jelenleg (igen / nem)
- van-e 18 évnél fiatalabb gyerek a háztartásban (van / nincs)
- a háztartásban együtt élők száma (1, 2, 3, 4 vagy több)
- hogyan jellemezné a háztartásuk anyagi helyzetét? (szubjektív besorolás szöveges skálán, 4 kategória)
- vásárolt, rendelt-e Ön az interneten valamilyen terméket, szolgáltatást? (elmúlt 1 hónapban / elmúlt 3 hónapban / az elmúlt egy évben / több mint egy éve / még soha; illetve összevontan: vásárolt az elmúlt egy évben az interneten / nem vásárolt)
- Digital Lifestyle Szegmensek (4 szegmens, a közösségi médiahasználat és digitális eszközhasználat alapján elkülönített lakossági csoportok: ingyenesen letölthető ismertető a szegmensekről)
Számos, a kérdésblokkban szereplő változó keresztelemzései is megtekinthetők a táblázatokban.
AZ ADATOK FELHASZNÁLÁSA:
Az adatokat saját üzleti döntéseid támogatására tudod felhasználni. A teljes adatcsomag tartalmának megosztása harmadik féllel nem lehetséges. Az adatcsomagban szereplő adatokat részleteiben idézheted logo- és forrásmegjelöléssel (pl. Netpanel online kérdőíves megkérdezésből származó adatok, 2000 fős kérdőíves felmérés, a 18+ internetezőkre/18-65 év közötti lakosságra országosan reprezentatív mintán).
Kapcsolódó termékek
-
Biztosítás adatsor – 2022/10
119 000Ft + Áfa -
Telekommunikáció adatsor – 2022/06
199 000Ft + Áfa