Digitális életmód, internethasználat, közösségi médiahasználat, attitűdök adatsor – 2022/10
149 000Ft + Áfa
A digitális affinitás és digitális eszközhasználat szempontjából milyen lakossági szegmenseket különböztethetünk meg?
Mely demográfiai csoportok nyitottabbak a modern technológiák és eszközök használatára? Kik azok, akik elsőként próbálnak ki újdonságokat és kik azok, akik úgy érzik, hogy kevésbé tudnak lépést tartani a technikai fejlődéssel?
Olvass tovább, hogy megtudd, pontosan milyen kérdésekre adott válaszokat vásárolhatsz meg és tölthetsz le pár kattintással! A szegmensekről szóló téjékoztatónkat itt töltheted le.
TÉMA: digitális életmód, internetes bankolás, kisképernyős internethasználat, közösségi médiahasználat, okostelefon használat, digitális eszközhasználat, attitűdök, nyitottság technológiai újdonságok kipróbálására, okosotthon megoldásokra, Digital Lifestyle: digitális életstílus szegmensek
KÉRDÉSEK: A következő, kérdésekre találod meg a válaszok alapvető megoszlását és a társadalmi-demográfiai háttérváltozókkal történő alábontását:
- Kérem, jelölje meg azokat az eszközöket, vagyontárgyakat, amelyek megtalálhatók az Ön(ök) háztartásában!(asztali számítógép vagy laptop; okostelefon; táblagép, tablet stb.)
- Okostelefon használat (rendszeresen; alkalmanként; nem használja, de próbálta; nem próbálta még)
- Tablet/táblagép használat rendszeresen; alkalmanként; nem használja, de próbálta; nem próbálta még)
- Mennyire igazak Önre a következő állítások? / Szeretem az elsők között kipróbálni a technológiai újdonságokat.(Teljes mértékben; inkább; inkább nem; egyáltalán nem igaz)
- Mennyire igazak Önre a következő állítások? / Úgy érzem, lépést tudok tartani a technológia fejlődésével.(Teljes mértékben; inkább; inkább nem; egyáltalán nem igaz)
- Mennyire igazak Önre a következő állítások? / Magabiztosan kezelem az okostelefonos applikációkat.– Csak okostelefont használók körében és a teljes minta körében (Teljes mértékben; inkább; inkább nem; egyáltalán nem igaz)
- Mennyire igazak Önre a következő állítások? / Nyitott vagyok az olyan okosotthon megoldásokra, ahol távolról vezérelhető, programozható okos elektronikai eszközök(pl. lámpák, biztonsági berendezés, háztartási gépek, árnyékolástechnika stb.) vannak hálózat (Teljes mértékben; inkább; inkább nem; egyáltalán nem igaz)
- Mennyire igazak Önre a következő állítások? / Nem tudom elképzelni az életemet okostelefon nélkül. – Okostelefont használók körében és a teljes minta körében (Teljes mértékben; inkább; inkább nem; egyáltalán nem igaz)
- Mennyire igazak Önre a következő állítások? / Ha pár órán keresztül ´offline´ vagyok, úgy érzem, kimaradok valamiből – Okostelefont használók körében és a teljes minta körében (Teljes mértékben; inkább; inkább nem; egyáltalán nem igaz)
- Mennyire igazak Önre a következő állítások? / Banki ügyeimet interneten keresztül (is) intézem. (Teljes mértékben; inkább; inkább nem; egyáltalán nem igaz)
- Milyen módon tájékozódik Ön a világ dolgairól, a hírekről a következők közül? / Közösségi média oldalak(pl. Facebook, Instagram) (Rendszeresen / alkalmanként / nem tájékozódik ilyen módon)
- HETENTE körülbelül hány órát tölt Ön a következő tevékenységekkel? / Internetezés kisképernyőn(okostelefonon, tableten) – Kisképernyős eszközt használók körében és a teljes minta körében
- Digital Lifestyle Szegmensek(4 szegmens)
MÁRKÁK: Konkrét márkákra, gyártókra stb. vonatkozóan nem tettünk fel kérdéseket.
OLVASD EL AZ ALÁBBIAKBAN RÉSZLETES LEÍRÁSUNK TOVÁBBI RÉSZEIT A LETÖLTHETŐ ADATSOROK FORMÁTUMÁRÓL, A HÁTTÉRTÁBLÁZATOKRÓL, ILLETVE A FELHASZNÁLÁSI FELTÉTELEKRŐL!
- OUTPUT: vagyis mi az, amit megvásárolsz és a fizetést követően letöltesz:A kutatási adatok megoszlását és háttértáblázatait EXCEL file (XLSX) formátumban tudod megvásárolni és a fizetést követően letölteni.
- A fenti kérdésekre adott válaszok egy Netpanel által finanszírozott saját kérdőíves adatfelvétel részei.
- Az online felmérés országosan reprezentatív mintán készült 2022. októberében.
- Mintanagyság: 2000 fő
- A válaszok a 18+ internetezők és a 18-65 év közötti hazai lakosság véleményét reprezentálják – a megvásárolható XLSX file-ban mindkét célcsoportra vonatkozóan megtalálod az adatokat (az alapvető megoszlásokat és az alábontásokat is mindkét féle súlyozással átadjuk, oszlopszázalékokkal).
- A háttérelemzésnél a szignifikáns eltérések külön jelezve vannak (színekkel). A zölddel / pirossal jelzett számok statisztikailag szignifikánsan magasabbak / alacsonyabbak a teljes mintában mért eredménynél.
- A megvásárolható Excel adatfile nem tartalmaz adatvizualizációt (kizárólag adattáblázatokat tartalmaz, tehát diagramokat, chartokat stb. nem tartalmaz). Adatvizualizáció rendelhető itt: infografika, ábrák, chartok, dashboard, infovideó.
A TÁRSADALMI-DEMOGRÁFIAI HÁTTÉRVÁLTOZÓK, amelyek szerint a válaszokban az eltéréseket vizsgáltuk:
- nem (a nem-specifikus kérdésblokkoknál, mint pl. a női intimhigiénia, értelemszerűen csak a releváns nem válaszait elemezzük)
- korcsoport (lakossági mintánál: 18-29 éves / 30-39 éves / 40-49 éves / 50-65 éves; illetve internetezői mintánál: 18-29 éves / 30-39 éves / 40-49 éves / 50-59 éves / 60+ éves)
- iskolai végzettség (alapfok / középfok / felsőfok)
- régió (Közép-Magyarország / Észak-Magyarország / Észak-Alföld / Dél-Alföld / Dél-Dunántúl / Közép-Dunántúl / Nyugat-Dunántúl; illetve összevontan Közép-Magyarország / Nyugat-Magyarország / Kelet-Magyarország)
- településtípus: (Budapest / megyeszékhely / egyéb város / falu, község; illetve összevontan Budapest / vidéki város / falu, község, valamint Budapest / vidék)
- gazdasági aktivitás (aktív / inaktív)
- tanul-e jelenleg (igen / nem)
- van-e 18 évnél fiatalabb gyerek a háztartásban (van / nincs)
- a háztartásban együtt élők száma (1, 2, 3, 4 vagy több)
- hogyan jellemezné a háztartásuk anyagi helyzetét? (szubjektív besorolás szöveges skálán, 4 kategória)
- vásárolt, rendelt-e Ön az interneten valamilyen terméket, szolgáltatást? (elmúlt 1 hónapban / elmúlt 3 hónapban / az elmúlt egy évben / több mint egy éve / még soha; illetve összevontan: vásárolt az elmúlt egy évben az interneten / nem vásárolt)
- Digital Lifestyle Szegmensek (4 szegmens, a közösségi médiahasználat és digitális eszközhasználat alapján elkülönített lakossági csoportok: ingyenesen letölthető ismertető a szegmensekről)
Egyéb változókkal történő keresztelemzések egyedileg külön díjazás ellenében rendelhetőek (kapcsolatfelvétel árajánlatkéréshez: )
AZ ADATOK FELHASZNÁLÁSA:
Az adatokat saját üzleti döntéseid támogatására tudod felhasználni. A teljes adatcsomag tartalmának megosztása harmadik féllel (vagy a továbbértékesítés) nem lehetséges. Az adatcsomagban szereplő adatokat részleteiben idézheted logo- és forrásmegjelöléssel (pl. Netpanel online kérdőíves megkérdezésből származó adatok, 2000 fős kérdőíves felmérés, a 18+ internetezőkre/18-65 év közötti lakosságra országosan reprezentatív mintán).
Arra kérünk, hogy ebben az esetben jelezd a megrendelési szándékod az e-mail címen. A felhasználási szerződés aláírását és a teljes kifizetést követően 2 munkanapon belül átadjuk az adatcsomagot.
Kapcsolódó termékek
-
Internetbank, banki applikáció adatsor – 2022/06
199 000Ft + Áfa -
Pénzügyi szolgáltatók adatsor – 2022/06
79 000Ft + Áfa -
Telekommunikáció adatsor – 2022/06
199 000Ft + Áfa