
Egy elérhető felmérési megoldás, ha a célcsoportod fiatal
2007-ben az NRC Marketingkutató úttörő jellegű felmérése, a VMR kutatás (Visitor Media Research felmérés) volt az első, mely a magyar gyerekek internetezési és fogyasztási szokásait, valamint az online reklámokhoz való hozzáállását vizsgálta, az adatok egy részét publikussá is téve. A Netpanel csapata idén tavasszal is egy egyedi újdonsággal állt elő:
a piackutatási szakmában hiánypótló megoldást indítunk útjára a fiatalabb korcsoportok hatékonyabb és bárki számára hozzáférhető elérése céljából.
Z-Zone Omnibusz: ismerd meg a digitális bennszülött fiatalok szokásait és véleményét!
Ha a digitális világba született 16-29 évesek képezik célcsoportodat, visszajelzéseik rendkívül fontosak lehetnek a számodra – tudj meg többet fogyasztásukról, szokásaikról, igényeikről!
A Z-Zone Omnibusz adatfelvételi szolgáltatás a Netpanel új, elérhető áron kínált költséghatékony kutatási megoldása, amely a legfitalabb online válaszadó korosztály megkérdezését teszi lehetővé havi 500-500 fős mintákon.
Az adatfelvétel havonta egyszer indul, minden hónap utolsó szerdáján. A megkérdezettek köre országosan reprezentatív a 18-29 év közötti hazai fiatalokra nem, életkori alcsoportok (a 16-19; 20-24 és a 25-29évesek), valamint a lakóhely régója és településtípusa szerint. A rendszeres Z-Zone omnibusz kutatással akár havi, negyedéves vagy féleves tracking megkérdezéseket is lebonyolíthatsz.
5-10 kérdéssel gyorsan, hatékonyan
Új omnibusz járatunk éppúgy alkalmas 5 kérdés egyszeri, ad-hoc vizsgálatára, mint 5-10 tracking kérdés havi, folyamatos lekérdezésére, ráadásul szakembereink az ábrakészítésben vagy egyéb adatvizualizációs feladatokban (infografika, infovideó, dashboard) is tudnak segíteni, hogy Neked már tényleg csak a kutatási eredmények üzeneteinek elemzésével és kommunikációjával kelljen foglalkoznod.
Mi mindenre jó a Z-Zone Omnibusz?
A Netpanel csapatának kifejezett célja, hogy segítjük partnereinket a fiatalok véleményének, elvárásainak és tapasztalatainak elérhető áron történő megismerésében.
Potenciálisan rengeteg hasznot hozhat számodra a fiatalokra tervezett Omnibusz használata, íme néhány példa a teljesség igénye nélkül:
- névtesztet, üzenet teszt
- koncepció teszt
- előzetes igényfelmérés tervezett termékedről, szolgáltatásodról
- kreatív anyagokról előzetes tesztje (pl. plakát, hirdetés stb.)
- mindennapos szokások, preferenciák feltárása
Digital Lifestyle szegmentáció
Minden Z-Zone Omnibusz megkérdezés kiegészül egy olyan kérdésblokkal, melyek kérdéseire válaszolva a fiatalok besorolhatóak egy-egy digitális életmód szegmensbe. Ez – a feltett kérdésekre kapott válaszok mellett – abban segíti megbízóinkat, hogy hatékonyabban tudják célozni üzeneteikkel a fiatalok egyes csoportjait, óriási segítséget nyújtva ezzel a médiakommunikációd gazdaságosabb tervezéséhez.
Hogyan is működik ez? A kérdések megválaszolását követően, az adatfelvétel lezárása után átadott adatbázis minden válaszadóra vonatkozóan tartalmazza, hogy a Digital Lifestyle szegmentáció alapján melyik csoportba sorolható: így a saját kérdéseire adott válaszok nemcsak a hagyományos társadalmi-demográfiai jellemzők mentén elemezhetőek, mint az életkori csoport vagy a lakóhely, hanem összevetheted a digitális életstílus alapján más-más csoportokba sorolhatók véleményt. Amennyiben eltérés jelentős figyelhető meg, akár szegmentált üzenetekkel célozhatod meg leendő ügyfeleidet, vásárlóidat.
Miért a Z-Zone Omnibuszon kérdezd meg, amit szeretnél?
Mint az omnibusz típusú adatfelvételek esetében, itt is csak azokért a kérdésekért kell fizetned, amelyeket te magad felteszel, mert a kutatásindítás set-up költségeit a megbízók közösen viselik.
A legtöbb omnibusz felméréshez relatíve olcsón csatlakozhatsz, ám többnyire minden, az alapvető adatfelvételi szolgáltatáson túlmutató kérés feláras: a Z-Zone Omnibusz szolgáltatás esetében a Digital Lifestyle szegmentáció olyan hozzáadott érték, amiért külön díjat nem számolunk fel.
Ha a vállalkozásod valóban hatékonyan használja a tudatosabb és árnyaltabb médiatervezés lehetőségét, akkor magasabb konverziót érhetsz el egyes célcsoportjaidban (annak a kockázata és költsége nélkül, hogy te magad kérdeztesd le például egy összességében drágább saját ad-hoc felmérésben a szegmensképzéshez szükséges kérdéseket.)
A kutatás díja tehát alapvetően a kérdések számától és típusától függ.
Felkeltettük érdeklődésedet? Z-Zone Omnibuszról szóló bemutatónkat itt tudod letölteni.